Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-08-24

Bra dag - tuff utmaning

Yes, första dagen på nya jobbet. Inspirerande kollegor och riktigt kul att äntligen vara på plats efter sommaren. Det ryktas om att det går ett Yoga-pass på onsdagar som det går att smita iväg på vid lunch. Kan nog passa mig perfekt. Hade en bra lunch med en ny kollega som tryckte på att förändring behöver komma innifrån. Jag kan inte nog hålla med. Utan egen vilja och driv är det omöjligt att förändra en vana. Jag är riktigt peppad och gillar mitt upplägg med PT.

Jag har tränat två dagar i veckan med min PT sen semester för fyra veckor sen. Det börjar ge resutat. Min långsiktiga mål är en bra hälsa, balans i livet. Vägen dit kommer gå genom att jag tar mig tid att träna och sköta om mig nu så jag slipper ta mig tid för att vara sjuk i framtiden.

Dagens pass med min PT bjöd på en elak utmaning i form av 3x10 av marklyft, sumorodd, boxhopp och push-ups. Sjukt jobbigt. Och jäkligt kul!

Nu är det dags att ladda om. Imorgon blir det MTB upp på Hammarbybacken. Oprövad mark. En ny utmaning.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar