Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-08-25

Hammarbybacken v/s Herr Hurtig

Ja jäklar. Det som jag trodde skulle vara en stilla promenad i parken visade sig vara riktigt jobbigt. Erka var som en gasell. Både på väg till Hammarbybacken och uppför branten. Vant lotsade han mig förbi starkt trafikerade korsningar och hinder i form av rastande hundar. Jag hakade på och gav verkligen huden. Det räckte till 30 meter från toppen där jag slaknade. Totalt. Det fanns inte mer att ge utan jag fick kasta in handduken och knata de sista styva metrarna till toppen.

För de som inte varit uppe kan jag rekommendera en tur. Funkar bra med och utan cykel. Med eller utan joggingdojjor. Belöningen för en brant stigning är en riktigt bra vy på stan. Söder ser onekligen annorlunda ut från ovan!

Hmm, avslutning blev en skön ride längs Årstavikens södra strand. Jag hoppade av vid Hornstull. Erka hetsade på och tog kanske ett varv till. Starkt!

Hur som helst. I första kampen mellan mig och Hammarbybacken blev det oavgjort. Ibland är det skönt att vara domare själv. Hepp.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar