Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-14

Herr Hurtig känner sig sliten

Phu, precis hemma efter en hård dust på Sats Hornstull. Det jag trodde skulle vara en enkel repa blev skitjobbigt! Jag började med löpning. Ställde incline på 1.5 och gick igång. Hade ett skapligt tempo efter 6 minuter och körde 30 s intervaller på 11 km/h respektive 13 km/h. Tufft för mig. Säkert enkelt för andra. Släppte tempot efter 3 minuter och gick ner i puls.

Sen körde jag rörlighet och uppmjukning. Gick igenom hela kroppen. Det var min uppladdning för dagens stora insats. 3 km rodd!

Min PT hade sagt att jag skulle sikta på att hålla ett tempo runt 2 - 2.10 per 500 meter. Kände i princip direkt att det inte skulle funka. Slaknade strax efter 1300 meter och det var med vilja som jag gjorde 1500 meter... Jag känner redan nu att jag vill ha revansch!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar