Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-14

Mitt i veckan med Hatha Yoga

Onsdag. Mitt i veckan och en vilodag från träning. Egentligen. Jag hade möjlighet att gå iväg på lunchen och köra Hatha Yoga på jobbet och tog chansen. Jäkligt kul! Det här var andra gången som jag var med och det behövs. Jag är stel i mina höftböjare och det här gjorde susen. Gillar också att testa olika träningsformer och variera. Borde rimma bra med Crossfit?

Hatha Yoga skiljer sig en hel del mot Ashtangan som jag brukar göra på Sats. Mindre fysiskt och mer statiskt. Mer stretch. Passade bra idag efter det tunga passet igår med rodd och löpning. Vi gjorde också många övningar vid väggen. Från att stå i hunden så skulle vi gå upp med fötterna längs väggen. Rätt svårt. Sen var det motsatsen ståendes på skulderbladen. Sist, men inte minst så tränade vi på handstående. Jag kom tyvärr inte upp. Den här gången. Lite klurigt att sparka till och få rätt knyck för att komma upp. Nästa gång!
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

  1. Vad ligger pulsen och GPSn på vid yogan då?
    /EA

    SvaraRadera
  2. Pulsen ligger lågt. Främst när jag kör Hatha Yoga. Då ligger GPSn på hyllan. Den visar bara distans och hastighet vilket Yogan inte riktigt behöver :)

    //Fredrik

    SvaraRadera