Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-21

Min första Fran är bärgad!

Och jäklar vad det satt långt inne. Fran är en riktigt klassiker i Crossfitsammanhang. Det är den WOD (läs pass eller övning) som alla som tränar Crossfit är intresserade av att veta vad man har för tid på. WODen är enkel:
  • Tre set med Thursters (knäböj med skivstång med 40 kg på) 
  • Tre set med pull-ups. 
Repetitionerna är 21-15-9. Trots att jag hade handikapp och körde 25 kg på stången och hade hopp-pull-ups rakt igenom så var det sjukt jobbigt. Min tid blev till slut 13.40 min.

Svårt att relatera till hur det ligger till. Som jämförelse så tar världsmästaren i Crossfit 2009, Mikko Salo, sin WOD med Fran på 2.16. Mitt första mål är att klara att göra en Fran med rätt vikt och utan hopp.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar