Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-23

Fredagslunch med Annie

Annie var en riktigt tuff bekantskap idag på lunchen. Helt klart en av de hårdaste WODs jag prövat. Att lösa den i orginalutförande är en utopi just nu för mig. Istället gjorde min PT om den till en tinyAnnie som blev såhär:
  • Duouble-unders (hopprep)
  • Sit-ups
  • Fyra set med 20-15-10-5 repetitioner. (Normalt kör man 50-40-30-20-10)
Jag gjorde serien på 11.40 och var riktigt stum efteråt. Efter en kort andhämtning testade jag att göra handstående. Kom upp två gånger, men ingen armhävning blev det. Idag.

Sammanfattnignsvis en riktigt kul övning och min första utmaning är att åtminstone göra en halvAnnie nästa gång.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar