Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-11-23

Helt slut efter nytt rekord på Elizabeth

Yes! Hur skönt som helst. Helgens förberedelser med att inte dra på något tungt pass inför dagens WOD Elizabeth gjorde susen. Jag kapade drygt två minuter sen den 17:e oktober och är hur nöjd som helst.

Jag började med uppvärmning och körde intervaller på löpbandet. Lyckades komma upp i 14 km/h i tålöpning och det flöt på bra. Kul. Efter rörlighetsövningar var det dags för dagens utmaning. Som vanligt justerad för att jag ska mäkta med. Men, men. Jag är på gång och det är hur kul som helst! Min cover på Elizabeth är tre set med 21-15-9 rep av:
  • 40 kg frivändning
  • Dips med hopp (orginalet är utan hopp, omöjligt för mig just nu)
Det var kul att sänka tiden från 10.06 til 8.04, men minst lika kul var att tekniken på frivändningarna satt jäkligt gött. Kändes nästan lika bra som i det här klippet.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar