Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-11-03

Herr Hurtig v/s Marklyft 2-1

Phu. Fortfarande riktigt ärrad efter min hårda rond igår med Angie. Har inte hämtat andan riktigt. Och känner mig konstigt pigg och med. Inte fullt ut ska det visa sig. Att göra marklyft, vilket innebär att flyta skrot från golvet och till knähöjd med rak rygg, blir skitjobbigt när vikt läggs på. Min PT hävdar att det är den optimala träningsformen. Ger en extrem träning som skapar expolosivitet och bygger muskelfibrer. Han kan sälja en övning min PT. Dessutom hade han varit på SAFE konvent 2009 i helgen och hört på ett föredrag av Magnus Samuelsson, världens starkaste man. Jag tror att det inspirerade till dagens försök på rekord i marklyft...

Efter uppvärming och ganska bra flöde upp till 140 kg med snabba en repetitioner så var det tänkt med ett stopp på 145 kg för att mjuka upp inför 150 kg som var dagens mål. Men som jag stöp. Jag gjorde tre försök. Fick upp stången något, men orkade inte fullfölja. Jag skyller på Angie och lyfter av hatten för marklytet. Nu strå det 2-1 till mig och jag har fått en rejäl dos respekt inför nästa möte.

Som inspiration kan man kolla på Andy Boltons världsrekord i marklyft från i år på 457,5 kg. Det mina vänner är inget mål för mig!

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar