Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-11-02

Angie, övningarnas övning, nu i min lista

Idag var det dags. Utan att ha flaggat för det bjöd min PT upp till en riktigt tuff utmaning. Att köra WODen Angie. Den är sjukt tuff i orginalutförande och jag fick en justerad variant:
  • 40 jumping pull-ups (orignal är 100 vanliga, omänskligt känns det som just nu)
  • 50 armhävningar (orginal är 100, också sjukt tufft)
  • 50 sit-ups (orginal är 100, mest ok så långt)
  • 50 knäböj (lättgissat, 100 är orginal här med, enklast också för mig)
Tycker ändå att jag kom igenom hyggligt. Fick en tid runt 11.40 och det känns helt ok. Var stum i kroppen efteråt. Det här klippet ger en känsla av vad det går ut på. Ser kul ut. Eller hur?

Som avslutning blev  en kort hastighetsövning med tålöpning, eller poserunning. Har inte testat det förut. Innebär att man joggar barfota på löpandet på tå. Ska stärka hållningen. Sägs det. Vi får se.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar