Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-11-21

Tillbaka på spåret med en ny WOD - Danny

Min PT föreslog en ny WOD igår. En Danny. Att det är ett killnamn beror på att den är en del av "The Hero Workouts" som är hyllningar till stupade soldater. Lite läskigt faktiskt. Men samtidigt riktigt bra träning. Efter uppvärmning och rörlighetsövningar så körde tre rundor på tid med:
  • 50 cm boxhopp
  • 20 knäböj med press, 20 kg
  • 10 chins - en vanlig och 9 med hopp.
Klara det på 15.45 min. Riktigt jobbigt. Inte en muskel är oberörd. Körde igårkväll och kommer ha rast och vila idag. I morgon blir det kanske en vända runt Årstaviken. På måndag smäller det med en ny runda Elizabeth. Hoppas förbättra mig ordenligt sen sist.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar