Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-09-21

5 x 50 - Jobbigt, kul och förbättrade resultat!

Har precis avverkat min andra vända med 5 x 50. När jag kör med min PT innebär det:
  • 50 benböj
  • 50 pull-ups
  • 50 dips
  • 50 ryggböj
  • 50 sit-ups
Det är faktiskt en sjukt tung runda. Det som är kul idag är att jag både föbättrade min tid med 1 m 30 s till 13.22 och ökade tyngden i pull-ups, dips och ryggböj. Bättre åt båda håll!  Det kan behövas. Jag bokade att köra Vätternrundan 2010 och en bra fysik känns som ett måste. Plus en hel del mil i benen. Det snackas om minst 100 mil under våren för att klara banan på 30 mil. Hmm, kommer bli tufft och samtidigt bra med en utmaning som är tydlig att sikta mot!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar