Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-09-10

Att träna hårt är bra - om det görs i balans

En lång träningsvecka börjar lida mot sitt slut. Och jag är slut. Morgonpasset med min PT var toktufft. Jag fick köra en kombination med tre olika övningar med kettlebells. Jag gillade framför allt farmers walk. Sjukt jobbigt att gå runt med två stycken 20 kg vikter på gymet. Var som att bära hinkar fulla med vatten. Lite läskigt sista rundan. Kändes som att jag skulle tappa skiten. Det hade inneburit bombning hos grannen under och nytt klinkersgolv på SATS...

Berättade för min PT om veckans insats; Ashtanga yoga i måndags, PT i tisdags, Hatha yoga i onsdags och dagens pass med kettlebells. Ordinationen blev två dagars vila och jogg / löpning på söndag för att få balans mellan träning och vila. Tipset var att köra 2 + 1 med träning. Alltså köra två dagar träing och en dag vila löpande. Skönt!

Nu tar jag ledigt helt enkelt. Åker till landet i morgon och kollar svampskogen. Mums.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

  1. Du tar väl bara inte i för mycket nu så du orkar köra Vätternrunt i Juni?
    /Erka

    SvaraRadera
  2. Hehe, ingen fara! Hårt nu blir lätt sen :)

    SvaraRadera