Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-27

Den bästa repborttagningen på klockglas

Sent igår. Jag hade kört en runda i det stilla höstregnet. Upptäcker jag att jag fått en repa på min Suunto t4c. Ajaj, riktigt trist eftersom den bara är en knapp månad gammal.. Som tur var hittade jag en diskussion på macforum där det hävdades att tandkräm skulle polera bort den. Jag testade med en liten klick och gjorde små cirkelrörelser. Och visst. Det fungerar riktigt bra! Den är mindre blaffig än innan och jag kan ledigt använda klockan utan att bli störd över den.

Ett grymt bra och enkelt tips!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar