Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-30

Ett kärt återseende - Grace

Idag blev det ett kärt återseende på Sats. Jag körde Grace vilket innebär att flytta skivstång med vikt från golv och upp över huvudet 30 gånger så snabbt som möjligt. Enkelt. Och riktigt jobbigt. Den officiella crossfitvikten är 61 kg. Jag körde 30 kg sist och idag höjde jag lite till 32,5 kg. Lite men naggandes gott. Dessutom sänkte jag min tid med mer än en minut! Kom in på 4.31 vilket känns skitkul.  Dags att höja ytterligare nästa gång för att komma upp mot den officiella vikten.

Att köra den riktiga Grace som Matt gör här i klippet är ett schysst mål. Kanske om ett år?

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar