Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-25

Årstaviken runt och 3 km rodd - Herr Hurtigs helg

Inget dumt facit! Jag känner mig faktiskt förvånansvärt pigg efter min tinyAnnie i fredags. Bortsett från vaderna. De har värkt ordentligt hela helgen. Behöver köra mer dubbelhopp(DU) för att inte gå av nästa gång.

I går blev det en långpass. joggade en mil på första gången på mycket länge. Det blev en blandning av jogg och att gå. Allt för att komma runt. Nu vet jag att det finns mer att hämta så nästa gång kommer jag att ta en tid! Gillar rundan runt Årstaviken. Hela tiden känning av vatten. Det är fint. Fantastiskt att hela Årstasidan i princip är obebyggd!

Dagens pass var att ta en tid på 3 km rodd. Började med en uppvärmning med lugn gång och jogg i 6 minuter och körde sen hastigeter med intevallen 11-12-11-13-11-14-11-15(km/h). Tycker det är skitkul och jag kommer igång riktigt bra! Sen rörlighetsövningar och pang på rodden. Ville inte gå bort mig som sist och höll ett tempo runt 2.20 min/500m. Sista 500 kände jag att jag hade en del kvar och spurtade på. Fick ett snitt om 2.158 min/500m och en tid på 13.35min på 3km. Känns helt ok med tanke på att jag stupade sist och bröt. Nu har jag en bra markör att gå efter även i rodd. Ska stämma av med min PT vad ett bra mål är på hyggligt kort sikt fram till jul.
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar