Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-08

En Suunto t4c med GPS - min träningskompis i höstmörkret

Nu är den min. En Suunto t4c med GPS blev mitt val när jag valt träningsklocka. Jag köpte den på Addnature som har grym personal; kunnig och inspirerande. Det verkar vara den optimala kombinationen för utomhussport. Den håller koll på pulsen och med GPS-poden även distans samt hastighet. Det gör at den kan användas till egentligen allt kul som finns att göra utomhus; springa, cykla, simma.. Hoppas den kommer göra susen både när jag kör crossfit inne på gymmet och är ute i spåret.

Vi får se om jag är lika begistrad när jag testat den. Just nu gäller det att plöja manualen, tjock som en bibel, för att vara förberedd när jag är frisk och kan ta med mig min nya kompis / coach ut på ett pass. Anar att helgen är räddad!


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

  1. Om du hängt på idag ut på Ekerö så hade dina prylar mätt 51 km med en snitthastighet på 24 km/h. /EA

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat! Jag är helt klart med nästa gång och kontrollmäter hastighet, distans och tid!

    Hur gick det? Schyssta vägar?

    SvaraRadera