Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-04

Första milen med min klassiska Peugeot racer

Söndag morgon. YR har lovat regn över Stockholm. Jag och Erka trotsar vädergudarna från väst och ger oss ut för att nöta landsväg. Min nya racer ska få bekänna färg. Premiär faktiskt efter köpet förra helgen med service och justeringar hos Ekens Cykelservice under veckan.

Jag och Erka möts vid Skanstull och styr söderut längs Nynäsvägen. Klassisk mark. Nere vid Gubbängen / Hökarängen ställer vi om siktet österut och jonnar på mot Tyresö. Vi svänger av vid Älta och kommer förbi Hellasgården på väg in mot stan igen. Det blir nätta 30 km och en komfortabel premiärrunda. Cykeln rullar bra. Lite klurigt att växla. Inte van vid gamla klassiska ramväxlar. Dessutom gäller det att ligga med ett lagom tryck på pedalerna för att få bra växling. Kedjan hoppade faktiskt en gång när jag var lite övermodig och skulle växla ner i ett tyngt uppförslut...

Nu laddar jag om. Jag och Erka kommer utmana de andra som vi ska köra Vätternrundan med 2010 på några mål nu på onsdag!
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar