Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-11-09

Det är roligt att träna!

Idag var första gången som jag tyckte det var roligt att träna. Inte bara sådär ok som det kan vara i brist på annat. En förströelse. Nej, det här var  kul! Det känns som jag kommit över en tröskel och att det är roligare att köra ett pass än att hoppa över. Att ha roligt känns också långsiktigt. Det här är mina ingredienser för rolig träning:
  1. Regelbundenhet - jag kör minst tre gånger i veckan och bokar upp tillfällena i min kalender. 
  2. Inspiration - min personliga tränare på Sats är grym, kunnig och ger en knuff i rätt riktning.
  3. Egen vilja - jag kände i somras att det var dags att komma i hygglig form igen.
Jag tror att den sista punkten, att vilja, är den viktigaste för mig. Att förändring kommer innefrån känns självklart. När träning var en pålaga kammade jag noll på gymmet och i spåret. Nu är det något helt annat. Jag har hittat en träningsform jag gillar. Crossfit!

Att skratta hjälper när man tränar och återhämtar sig. Vad sägs om det här?

DN har skrivit en artikel om "Det måste vara roligt att träna"
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar