Det här är Fredrik Sjöbergs blogg om träning och om saker som jag mår bra av. Jag bloggar också på sjobergfredrik.se. Där läser du om olika gör-det-självprojekt. Ofta med hjälp av sysmaskin.

2009-10-02

Herr Hurtig funderar över träningsklocka

Efter att ha kommit igång med träningen, hört av min PT att pulsträning är bra och att mina cykelhomies i Vätternrundan 2010 förespråkar cykeldatorn så undrar jag över den ultimata klockan. Det är en djungel. Ska jag gå på någon av de kända märkena; Suunto, Polar eller Garmin? Eller ska jag välja en alternativ lösning?

Jag har gjort en liten snabb surfning och kollat lite länkar:
Och fortfarande känner jag mig lite vilsen.  Det jag gjort är att jag laddat hem Nokias programvara Sportstracker och tänker testa den enligt Cykelforums tips. Verkar lite vanksligt bara med att utsätta sin lur för väta... Av kompisar har jag hört att Garmin har bra utrustning och att deras GPS rockar. Men å andra sidan verkar Suunto veta vad de gör. Polar ser ut att ha schyssta grejjer med bra priser.

Hm, om någon har ett tips tas det tacksamt emot!
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

  1. Har inga tips men jag har haft samma funderingar! Kom du fram till något? :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ursäkta sent svar. Jag har testat Nokias Sportstracker. Tycker den är sådär. Jag gillar inte att vara inlåst till deras webb för att hålla koll på statistik. Jag köpte istället en Suunto t4C med GPS-pod. Den är bra. Har mest använt pulsbandet och kört med den inomhus. Ser fram emot att ha den nu i vår och kanske komplettera med en kadens-pod för cykling.

    SvaraRadera